09 januari 2009

Gazas barn

Två teckningar av Emad Hajjaj född 1967 i Ramallah.
-------

3 kommentarer:

Anonym sa...

här är en bra bild, kolla nedan , det är mannen från filmen "varför på hebreiska"
http://www.youtube.com/watch?v=kBYtij4Q7sE

Unknown sa...

förlåt, det var fel länk, kolla på den rätta


http://wisemanswisdoms.blogspot.com/2009/01/media-och-gaza.html

Anonym sa...

JAG HADE FEL OCH JAG BE OM URSÄKT jag har sett den här bilden av mannen söm kom med en bebis i händerna. av fel tanka tänkte jag att det var samma man från klippet som var här på nätet med namnet “varför på hebreiska” de såg ut samma för mig, jag har sökt efter den originalet och hittade inte den. i morse såg jag den “varför på hebreiska” klippet och jag har upptäckte att jag hade fel. det var inte samma människa.

hoppas du förstå att dessa bilder av barn skakar mig som det skall skaka vilket förnuftigt människa som helst. jag som jag har sagt att jag verkligen mådde illa av dessa bilder. finns inge ord att beskriva skräcken när man se på döda barn.
först när jag såg på bilden hos “Wisemans Wisdoms” som visar en bild på en man som kommer in till ett sjukhus med ett barn som om han var död, och sen samma barn lever på den andra bilden, (båda bilder är integrerat i varandra) var jag först glad att barnen lever.

hur som helst jag blev arg för tanken så att någon skulle försöka lura och pressa propaganda med barn bilder. den här mannen på bilden, även att det är inte samma en från klippet jag har hänvisat till står där i ena bilden med barnen som lever och på den andra som om de var döda. och det var det som har upprörde mig mest.

jag är ledsen igen för att jag tog fel och jag ber om ursäkt till vem som känner att jag har sårat honom. jag vill inte och försöker inte att sprida “sionistisk propaganda”.

tack för dig och hoppas du tar mitt ursäkt.