02 februari 2008

Nya bloggkamrater

Vi har umgåtts en del med Björn Nilsson som har bloggen Björnbrum även tidigare. Men nu har vi bestämt oss för att göra förhållandet stadigare och länka till varandra. Björn skriver klokt, okonformistiskt och revolutionärt. Det gillar vi!

Helena Duroj med bloggen Politik och poesi är en nyare bekantskap. Hon kallar vår blogg "tuff och rebellisk". Det gillar vi också! Själv blandar hon dagskommentarer med egna dikter.

Angelo med bloggen Bygg ett bomb skriver huller om buller om högt och lågt. Det var där vi fann den fina skämtteckningen ovan.

Vi firar denna nya länktrio med den poetiska Te recuerdo Amanda av och med Victor Jara.

2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

"klokt, okonformistiskt och revolutionärt". Jisses, numera räcker det väl med att föreslå ett mindre förstatligande för att gälla som revolutionär. Samma som de små laxröda SSU-arna kom med för 50 år sedan, men då utan att bemötas med hysteriska utbrott från små blekblå liberaler.

Just nu filar jag på ett större inlägg som kanske är det mest revolutionära hittills enligt min ringa mening, men jag undrar hur många som kommer att uppfatta att det är revolutionärt, eller ens klokt och okonformistiskt? - Tack för de vänliga orden i alla fall!

angelo sa...

Min blogg har inget direkt syfte och jag skriver mest om det som faller mig in för stunden. Därför blir det lätt huller om buller om högt och lågt :)

Te recuerdo Amanda är en fin sång av en man som togs ifrån oss alldeles för tidigt. Bra att han fortfarande är uppskattad.

Tack för länken och en läsvärd blogg!